SPV-35 - akumulator 35Ah

Seria ENERGETIC AGM PROFI 12V » SPV-35 - akumulator 35Ah

  • Akumulator Hollywood SPV-35
    Akumulator Hollywood SPV-35

Akumulator AGM/VRLA niemieckiej marki Hollywood z najwyższej profesjonalnej serii Energetic 12V Premium. Wysoka sprawność oraz możliwość dostarczenia dużej chwilowej wartości prądu z kompaktowej obudowy pozwala używać SPV-35 jako podstawowego lub dodatkowego akumulatora zasilającego zaawansowane systemy car audio, albo jako bardzo wydajnego akumulatora rozruchowego w małych i średnich pojazdach. Model SPV-35 jest specjalnie zaprojektowany tak, by szczególnie dobrze pasował do samochodów japońskich, np. Honda i Acura. Dzięki wysokiej wydajności w szerokim zakresie temperatur oraz dużej odporności na wstrząsy i wibracje, akumulatory te dobrze sprawdzają się również we wszelkiego rodzaju pojazdach wyposażonych w urządzenia o zwiększonym poborze mocy lub wymagających częstego uruchamiania, np. w samochodach terenowych z wyciągarką i dodatkowym oświetleniem, w pojazdach specjalnych (straż, policja, pogotowie), w samochodach firm kurierskich, łodziach, maszynach budowlanych i w samochodach z systemem „start-stop”. Akumulatory Hollywood Energetic są szczególnie zalecany zawodnikom ekstremalnych turniejów car audio SPL (dB Race, dBL, dB Drag, ESPL, itp.) jak również do zasilania najwyższej jakości systemów car audio z kategorii Sound Quality (SQL, Sound Off, itp). Niewielkie wymiary sprawiają, że model SPV-35 nadaje się również do montażu w bezpośrednim sąsiedztwie wzmacniaczy mocy, spełniając rolę bardzo wydajnego bufora prądowego o dużo wyższej skuteczności niż wiele kondensatorów buforowych. Parametry akumulatorów Hollywood są podawane według SAE. Warunki występujące podczas zasilania sprzętu car audio najlepiej odzwierciedla norma PCA (Pulse Cranking Amps), która również dobrze reprezentuje warunki występujące w trakcie normalnej codziennej eksploatacji pojazdu, podczas której rozrusznik jest uruchamiany impulsowo przeważnie na kilka sekund (typowo do ok. 3 sek.). 

 

 

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:

  • prąd rozruchowy 30 sek./-18°C (CCA-SAE):  550 A  
  • prąd rozruchowy 30 sek./0°C (CA-SAE):  nieoficjalnie ok. 660 A * 
  • prąd w impulsie rozruchowym/uderzeniowym ok. 3 sek. (PCA):  1000 A
  • prąd maksymalny w krótkim impulsie zwarciowym (Max SCA):  2000 A
  • pojemność nominalna:  35 Ah   
  • rekomendowany dla urządzeń i systemów car audio o mocy do:  1800 W
  • napięcie w stanie pełnego naładowania bez obciążenia:  12,8 - 12,9 V 
  • napięcie graniczne wskazujące stan głębokiego rozładowania:  10,5 V
  • napięcie ciągłego ładowania (np. w UPS): 13,5 - 13,8 V 
  • napięcie cyklicznego ładowania (np. w samochodzie):  14,4 - 15,0 V,  idealnie: 14,7 V
  • waga:  12 kg
  • wymiary (dł. / szer. / wys.):  195 / 127 / 168 mm      
  • terminal dodatni po prawej stronie (P+)
  • terminale w standardowym wyposażeniu: 2 śruby z gwintem M6 dla konektorów oczkowych
  • terminale dodatkowe: przykręcane terminale słupkowe Hollywood HPM-6 (sprzedawane oddzielnie) 

 

  • najnowocześniejsza, bezobsługowa technologia AGM VRLA
  • szczelna obudowa z wewnętrzną rekombinacją gazów i zaworami bezpieczeństwa 
  • ultra-niska rezystancja wewnętrzna - to szybsze ładowanie i sprawniejsze oddawanie mocy o dużych wartościach  
  • elektrody wykonane z ołowiu o najwyższej czystości 99,99% pochodzącego z pierwotnej produkcji (nie z recyklingu)
  • zwiększona gęstość i powierzchnia elektrod - to wyższa wydajność i więcej mocy bez konieczności powiększania obudowy
  • wysoka żywotność, odporność na głębokie rozładowania, wstrząsy i wibracje
  • kilkukrotnie wyższa ilość możliwych cykli ładowania i rozładowania w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami
  • niższa podatność na zjawisko samorozładowania
  • brak emisji gazów podczas normalnej eksploatacji
  • możliwość montażu w dowolnej pozycji (za wyjątkiem dnem do góry)

 

Stan naładowania według napięcia zmierzonego na akumulatorze bez obciążenia (min. 12 godz. po jego naładowaniu):
100%:  12,8+ V - OK, pełne naładowanie
  90%:  12,77 V - OK, niewielkie niedoładowanie 
  80%:  12,65 V - akceptowalne rozładowanie - zalecane doładowanie konserwacyjne
  75%:  12,50 V - konieczne doładowanie - dłuższa eksploatacja grozi stopniowym obniżaniem parametrów
  50%:  12,25 V - doładuj jak najszybciej - zagrożenie szybko postępującym zasiarczeniem akumulatora 
  25%:  11,90 V - doładuj natychmiast - pozostawienie w tym stanie nieodwracalnie uszkodzi akumulator 
    0%:  11,60 V - doładuj natychmiast - pozostawienie w tym stanie nieodwracalnie uszkodzi akumulator 
    0%:  10,50 V - głębokie rozładowanie - akceptowalne tylko przez któtki czas w awaryjnych sytuacjach 
 
Przechowywanie lub eksploatacja przez dłuższy czas akumulatora w stanie niepełnego naładowania (poniżej 80%) grozi stopniowym obniżaniem jego parametrów i w konsekwencji trwałym uszkodzeniem akumulatora. Tego rodzaju uszkodzenia nie są objęte gwarancją. W celu maksymalnego wydłużenia żywotności akumulatora, zalecamy jego regularne, konserwacyjne doładowywanie co ok. 2-3 tygodnie, przy pomocy ładowarki z elektroniczną kontrolę procesu ładowania, posiadającą opcję ładowania akumulatorów AGM napięciem 14,7V (np. marki CTEK).   

     

Ponieważ producent akumulatorów Hollywood oficjalnie podaje wartości prądu rozruchowego według surowszej normy CCA (przy temp. -18°C), natomiast niektórzy inni producenci, często podają wyższe wartości tego prądu według CA, czyli osiągane w korzystniejszych warunkach pomiarowych (przy temp. 0°C), to dla akumulatorów Hollywood publikujemy również przybliżoną wartość prądu rozruchowego CA, która została oszacowana jedynie w celach orientacyjnych według powszechnie dostępnego przelicznika (CA = CCA x 1,2). Nie jest to jednak parametr oficjalnie podawany przez producenta akumulatorów Hollywood Energetic.

    

 

WAŻNE !
W przypadku montażu akumulatora w sąsiedztwie silnych źródeł ciepła (np. w komorze silnika), konieczne jest stosowanie dodatkowych grodzi, obudów lub kaset ochronnych (np. SPV-35C), zabezpieczających i izolujących akumulator przed bezpośrednim szkodliwym działaniem wysokiej temperatury. Brak tego rodzaju zabezpieczeń skutkuje obniżeniem parametrów i wydajności akumulatora oraz może mieć wpływ na skrócenie jego żywotności lub utratę gwarancji.  

 

 

facebook-essa